Reklamombudsmannen, Elisabeth Trotzig ny ordförande i Sveriges Marknadsförbund

Reklamombudsmannen, Elisabeth Trotzig valdes till ny ordförande i Sveriges Marknadsförbund vid årsmötet på onsdagen. Hon tar över ordförandeklubban från Peter Nyström, som valt att lämna styrelsen efter drygt 40 år, varav närmare fem som ordförande.

"Peter Nyström har under decennier lagt tid och engagemang på att stärka Sveriges Marknadsförbunds varumärke. Även om han nu lämnar styrelsen, är vi glada över att han kvarstår som juryordförande för Årets  Marknadsföringsbok", säger Francesca O'Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund.

Tre nya ledamöter valdes också in i styrelsen, som från och med nu består av:

Elisabeth Trotzig – ordförande

Helene Jansbo, Solidar

Joachim Berntzon, Berntzon&Bylund

Eva-Karin Dahl, Homemaid

Petter Schanche, Marknadsföreningen i Uppsala

Patrik Söder, United Minds

"Elisabeth Trotzig har också lång erfarenhet av styrelseuppdrag som ordförande. Det känns bra och vi har suttit i den lokala Marknadsföreningen under många år tillsammans. Så jag vet att hon kommer att bli en utmärkt ordförande", sammanfattar Francesca O'Brien Apelgren.