Sensorik och marknadsföring är Årets Marknadsföringsbok 2014

Årets Marknadsföringsbok 2014

Sensorik och marknadsföring, av Lena Mossberg, Inga-Britt Gustafsson, Anette Jonsäll, Åsa Öström, Johan Swahn fick idag torsdag Sveriges Marknadsförbunds den årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok.

Priset delades ut under heldagseventet Tendensdagen på Oscarsteatern inför omkring 400 gäster och de författarna mottog diplomet med glädje.

Motiveringen lyder:

“I boken Sensorik och marknadsföring ger författarna på ett mycket inspirerande sätt praktisk och teoretisk kunskap  om hur man engagerar konsumenternas sinnen vid köp och konsumtion av olika produkter.”

Två hederspriser delades också ut. I år uppmärksammades böckerna “Etiken i butiken” av Tomas Brytting och “Hållbar Marknadsföring” av Mikael Ottosson och Anders Parment.

Motiveringarna löd som följer:

“I boken Etiken i butiken visar författaren på ett förtjänstfullt sätt hur de grundläggande frågorna om sanning, frihet och livsmening påverkar relationen mellan säljare och köpare.”

“I boken Hållbar marknadsföring visar författarna på ett utmärkt sätt –såväl teoretiskt som praktiskt-  hur hållbarhet är integrerat med all marknadsföring i vid bemärkelse.”

Utdelare var Sveriges Marknadsförbunds ordförande Peter Nyström och professor Magnus Söderlund från Handelshögskolan.

Tendensdagen är Sveriges Marknadsförbunds och Marknadsföreningen i Stockholms årliga heldagsevent för alla som arbetar med marknadsföring i någon form. En dag full av ny kunskap, trendspaningar, inspirerande möten och värdefulla råd från experter på många områden.

Över 400 personer samlas under årets upplaga den 23 oktober för att utbyta erfarenheter och diskutera marknadsföring, media, varumärken, kundnytta, kommunikation, reklam.

francesca@mis.se
0706-606067