Tandvård en del av helheten – Sveriges Tandhygienistförening på Odontologisk Riksstämma och Swedental

Astma, Crohns sjukdom och stroke — tandvården en del av helheten, detta är rubriken på Sveriges Tandhygienistförening, STHFs egen programpunkt under årets Odontologiska Riksstämma på Svenska Mässan i Göteborg den 12-14 november.

- Att oral hälsa påverkar kroppen och välbefinnande och vise versa är välkänt. Men hur tandvårdpersonal kan samarbeta med olika personalgrupper inom sjukvården för att underlätta för de som drabbats av sjukdom för att upprätthålla en god munhälsa finns det mycket att lära om, säger Birgitta Jönsson som är moderator vid seminariet.

Tre tandhygienister kommer tala om de olika sjukdomstillstånden och dess påverkan på munhälsan samt hur tandvårdspersonal kan samarbeta med sjukvården.

Programmet äger rum torsd. den 12 november kl. 13.30-15.00 i sal F1 och vänder sig till hela tandvårdsteamet inklusive tandhygienist- och tandläkarstuderande.

Traditionsenligt finns också STHF representerade på  Swedental med egen monter. Välkommen att besöka monter B08:20.