Valvakan i SVT

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 12:21 CEST

På söndag kommer det att skrivas politisk historia i Sverige. Får vi en kvinnlig statsminister eller lyckas en borgerlig statsminister sitta kvar? SVT följer valets dramatiska upplösning med hjälp av flera av våra mest populära profiler!

Från partiernas valvakor rapporterar Janne Josefsson, Anne Lundberg, André Pops, Marianne Rundström, Mats Knutson, Lotta Bouvin-Sundberg, Mats Nyström och John Chrispinsson. SVT:s valvaka följer med bakom kulisserna, vi följer partiledare och påläggskalvar, vem vinner och vem försvinner? I studion finns Karin Hübinette och Claes Elfsberg. Backstage tröstar Kristan Luuk.

Kl 19.00: Sändningen startar.

Kl 20.00: presenterar Sören Holmberg resultaten av SVT:s vallokalsundersökning, Valu. K-G Bergström analyserar och kommenterar. I SVT:s entré står Kristian Luuk och tar emot  partiledarna och gäster.

Kl 22.30: Partiledarna förväntas börja anlända.

OBS! All press måste gå in genom tv-husentrén på Oxenstiernsgatan 34, även medföljande till partiledare. Ackreditering görs till undertecknad senast fredag 17 september.

Johan Klefbom
Programmarknadsförare