Eskilstuna Ölkultur ny medlem hos Sveriges Bryggerier

Eskilstuna Ölkultur ny medlem hos Sveriges Bryggerier

Hantverksbryggeriet Eskilstuna Ölkultur har valts in som medlem i Sveriges Bryggerier, som därmed består av 15 fristående bryggerier i olika storlekar; allt från den svenska ölmarknadens största bryggerier till några av de minsta. Tillsammans representerar medlemmarna i Sveriges Bryggerier mer än 97 procent av den öl och cider som de svenska bryggerierna producerar.

- Jag är väldigt glad att Eskilstuna Ölkultur valt att gå in som medlem hos oss, vi välkomnar både små och stora bryggerier som våra medlemmar, säger Sveriges Bryggeriers vd Cecilia Giertta. Vårt arbete med att kunna företräda stora och små bryggerier i branschen är långsiktigt och det betyder mycket att fler och fler bryggerier vill bli medlemmar hos oss också.

- Att den svenska bryggarmarknaden växer så det knakar är ingen hemlighet, Ölets Dag i somras var en succé och det känns suveränt att få ta del av allt detta. Öl är ett hantverk, vare sig man är stor eller liten.

- Vi är ett litet nystartat bryggeri med Sveriges största utbud av olika sorters öl. Vi är intresserade av att bygga ut våra nätverk och hela tiden lära oss mer. I branschorganisationen Sveriges Bryggerier finns en enorm erfarenhet och kunskap för oss att ta del av, säger Anders Olsson, vd på Eskilstuna Ölkultur AB.

info@eskilstunaolkultur.se
www.eskilstunaolkultur.se

Postadress: Box 261 631 03 Eskilstuna
Besöks- och leveransadress: Faktorigatan 1

Sveriges Bryggerier är Bryggareföreningen, Sveriges äldsta branschorganisation.Vi representerar ölbryggerierna, cider-, vatten- och läsktillverkarna och bidrar till mer än 60 000 jobb i Sverige. I styrelsen för Sveriges Bryggerier sitter representanter för Carlsberg, Spendrups, Åbro, Kopparbergs och Coca-Cola.