Anders Lindholm ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2016 10:41 CET

Anders Lindholm har utsetts till ny arbetschef i Härnösand inom division Drift. Han tillträder sin nya tjänst den 1 mars 2016.

– Jag är mycket glad över att vi rekryterat Anders Lindholm till Svevia och driftområde Härnösand. Med kompetens inom såväl ledarskap som tekniska frågor blir han ett starkt tillskott i arbetet med att utveckla vår affär och marknad i regionen på ett bra sätt, säger Olle Öberg, chef division Drift, Svevia.

Anders Lindholm kommer närmast från Skanska och en tjänst som biträdande distriktschef.

– Det känns mycket spännande att komma till Svevia och att arbeta med drift och underhåll. Driftverksamhet är ett relativt nytt område för mig, även om jag haft en viss kontakt med den tidigare. Jag ser fram emot att med min ledarbakgrund och tidigare erfarenheter utveckla driftaffären tillsammans med mina medarbetare.

För mer information:
Olle Öberg, chef division Drift, Svevia, 070-647 65 58.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?></em></p>