Andreas Bäckström ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2016 13:00 CEST

Andreas Bäckström ny arbetschef i Svevia Foto: Svante Örnberg

Andreas Bäckström har utsetts till arbetschef för det nya arbetschefsområdet Drift Göteborg. Han tillträder den 1 oktober, 2016.

– Jag är mycket glad över att Andreas Bäckström tar klivet upp till arbetschef med ansvar för arbetschefsområde Drift Göteborg. Jag är övertygad om att Andreas, med sin långa bakgrund i Svevia och sina juridiska kunskaper, kommer att bidra till att utveckla det nya arbetschefsområdet på ett mycket bra sätt. Marknaden i Göteborgsområdet är viktig där vi har stor potential att växa såväl bland kommuner som med TA-affären, säger Olle Öberg, chef division Drift.

Andreas Bäckström har gått den långa vägen och började i Svevia 2005 som praktikant. Därefter har karriärvägen omfattat roller som arbetsledare, platschef och sedan drygt tre år tillbaka som entreprenadingenjör.

– Det känns roligt att ta steget upp till arbetschef och jag ser fram emot att, tillsammans med mina medarbetare, få vara med och bygga upp och utveckla ett nytt arbetschefsområde. Göteborgsmarknaden är spännande med stora möjligheter för driftverksamheten, inte minst på kommunsidan, säger Andreas Bäckström, ny arbetschef Drift Göteborg, Svevia.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?> </em></p>-->