Anläggningssatsning ska lyfta Svevias resultat

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2013 08:58 CEST

Svevias kraftiga minusresultat som främst härrör från anläggningsverksamheten ska vändas till plus på sista raden. Därför satsar Svevia på en ny anläggningsorganisation från den 1 oktober i år.

Den nya organisationen innebär att tre regioner bildas direkt under divisionschefen.

– Vi ska ha långsiktig lönsam tillväxt i Anläggning. Viktiga faktorer för att åstadkomma detta är engagerade medarbetare och kraftfullt ledarskap. Med den nya organisationen ökar vi effektiviteten och Svevias konkurrenskraft samt skapar nya möjligheter att göra karriär i Svevia, säger Anders Elfner, vice vd och tf divisionschef Anläggning.

Två av de tre nya chefspositionerna är tillsatta. Gustav Oscarsson tillträder som regionchef för region Stockholm-Nord den 15 oktober 2013. Han kommer tidigare från Strabag, där han haft olika chefspositioner.

Mikael Gunnarsson tillträder som regionchef för region Mitt den 1 oktober 2013. Mikael Gunnarsson har tidigare haft positionen som arbetschef i Svevia med ansvar för arbetschefsområde Jönköping.

Tjänsten som chef i region Syd-Väst är vakant och rekryteringsprocessen har påbörjats.

Anders Elfner, vice vd och tf divisionschef Anläggning, tfn 073-337 10 09.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se