Anna-Karin Wärn ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2016 08:15 CEST

Anna-Karin Wärn blir ny arbetschef för Svevias verksamhet Betong, Göteborg. Hon tillträder den 1 augusti 2016.

- Marknaden i Göteborg är expansiv och vi utvecklar vår organisation för att möta efterfrågan. Anna-Karin Wärn har gedigen produktionserfarenhet och kompetens inom framförallt betongområdet och det känns helt rätt att hon nu tar klivet upp och axlar rollen som arbetschef. Hon är en mycket omtyckt ledare i organisationen och jag är övertygad om att hon kommer att kunna omsätta sina medarbetares unika styrkor till de resultat som gör att vi når våra gemensamma mål, säger Jens Andreasson, tillträdande regionchef Sydväst, division Anläggning.

Anna-Karin Wärn har lång erfarenhet i Svevia.

- Jag ser fram emot min nya roll och att få vara med och ta oss in i en spännande framtid på en växande marknad. För mig är det viktigt att det är både kul och utvecklande att driva projekt. Det är utifrån de grundstenarna som jag vill bygga ett framgångsrikt team och lönsamma projekt, säger Anna-Karin Wärn, tillträdande arbetschef Betong, Göteborg.

Jens Andreasson, regionchef Sydväst, division Anläggning, Svevia, tfn 072-5026512

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?> </em></p>-->