Dan Eriksson ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2013 10:14 CET

Dan Eriksson blir ny arbetschef för Utläggning Mitt inom Svevia när beläggningsdivisionen satsar för framtiden. Dan kommer från tjänsten som platschef beläggning, NCC Roads, och tillträder sin nya position som arbetschef den 15 januari.

- Jag är mycket nöjd med att ha lyckats rekrytera Dan Eriksson, han är rätt ledare för den fas vi befinner oss i nu med lönsamhet och tillväxt i fokus. Dan har visat goda resultat under sina år på NCC och jag är övertygad om att han är rätt person att axla ledarskapet som arbetschef, säger Anders Gustafsson, divisionschef, Svevia.

- Tjänsten innebär en spännande utmaning och en utveckling för mig personligen. Nu ska jag fokusera på att tillsammans med de befintliga medarbetarna vidareutveckla organisationen. Målet är en starkt serviceinriktad organisation som levererar såväl kvalitet som lönsamhet med nöjda kunder som resultat, säger Dan Eriksson.

För mer information kontakta:
Anders Gustafsson, divisionschef Beläggning, Svevia, tfn 070-210 97 15

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se