Emilie Beckman ny hållbarhetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2019 09:39 CEST

Emilie Beckman tillträder som hållbarhetschef den 1 juni, 2019.

Emilie Beckman har utsetts till hållbarhetschef i Sveviakoncernen. Emilie Beckman är utbildad miljöstrateg och kommer närmast från en tjänst som KMA-ingenjör inom Svevia.

– Det gläder mig mycket att Emilie Beckman vill axla rollen som vår nya hållbarhetschef och ta det övergripande ansvaret för dessa viktiga frågor. Hon känner företaget väl och hennes gedigna kompetens inom miljö liksom brinnande intresse för hållbarhetsfrågor blir en värdefull tillgång för vårt fortsatta hållbarhetsarbete, säger Anders Gustafsson, vd och koncernchef.

Emilie Beckman kom till Svevia 2011 som råvaruansvarig och sedan 2015 arbetar hon som KMA-ingenjör inom Svevias division Beläggning.

– Det ska bli spännande att få vara med och utveckla Svevias hållbarhetsarbete, såväl strategiskt som operativt, i syfte att främja företagets affärs- och hållbarhetsnytta. Mitt intresse för hållbarhet, klimatet och miljön är genuint och jag ser verkligen fram emot att ta mig an denna viktiga uppgift, säger Emilie Beckman, tillträdande hållbarhetschef Svevia.

Emilie Beckman tillträder som hållbarhetschef den 1 juni, 2019. Tjänsten är organiserad inom koncernstab Kommunikation och Varumärke och rapporterar direkt till kommunikationschefen.

För ytterligare information:

Emilie Beckman, tillträdande hållbarhetschef, 072-203 7234.

Charlotte Sandström, chef Kommunikation och Varumärke, 070-577 3718.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2100 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och Norge och vi omsätter 8,3 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.