Erik Lundman ny anläggningschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 13:50 CET

Erik Lundman har utsetts till chef för division Anläggning i Svevia, från och med den 1 januari 2014.

Erik Lundman har lång erfarenhet från anläggningsverksamhet och ledande befattningar i bland annat Skanska, Veidekke och Svevia. Närmast kommer han från en position som chef för koncernstab Produktionssystem i Svevia.

– Jag är mycket glad över att Erik Lundman tar över som divisionschef i Anläggning. Hans erfarenheter från såväl tidigare befattningar i anläggningsbranschen som från rollen som chef för Produktionssystem kommer att vara en stor tillgång i det fortsatta arbetet med att utveckla Svevias anläggningsverksamhet, säger Torbjörn Torell, vd Svevia.

– Jag är stolt över förtroendet och att få möjligheten till ett av de finaste jobben i anläggningsbranschen. Alla förutsättningar finns på plats och nu fortsätter vi arbetet med att utveckla divisionen till en konkurrenskraftig och attraktiv aktör på marknaden, säger Erik Lundman.

För ytterligare information: Torbjörn Torell, vd och koncernchef Svevia, 070-577 40 40

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se