Förbereder nytt bostadsområde i Gävle

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 07:53 CET

Gävle kommun har gett Svevia i uppdrag att utföra mark- och ledningsarbeten för ett nytt bostadsområde i Östra Storhagen.

Det nya bostadsområdet omfattar 11 stycken tomter. Markplanering för tomter och anslutningsvägar samt ledningsarbeten ingår i uppdraget.

– Gävle kommun växer och det finns en efterfrågan på tomter, det är roligt att få uppdraget att bidra till att fler får möjlighet att bosätta sig här, säger Per Danielsson, platschef, Svevia.

Arbetet med markexploateringen beräknas starta i slutet på mars och vara helt färdigställt senast i mitten av september. Kontraktssumman uppgår till 3,6 miljoner kronor.

För ytterligare information kontakta Per Danielsson, platschef, Svevia, 070-201 80 40.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se