Jens Andreasson ny regionchef i Svevia

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2016 10:29 CEST

Jens Andreasson blir ny regionchef för Anläggning Sydväst i Svevia som omfattar Malmö och Göteborgsregionen. Han tillträder den 1 augusti 2016.

– Jens Andreassons erkänt goda ledaregenskaper kommer att bli en stor tillgång i den expansiva fas som Anläggning Sydväst nu står inför. Vi gör en storsatsning där målet är att 2018 omsätta 1 miljard med en vinst på minst 100 miljoner. Till det behöver vi rekrytera cirka 50 nya medarbetare. Jens Andreassons förmåga att driva lönsamma projekt, skapa goda relationer med kunder och bygga vinnande team, kommer att bli en värdefull resurs för att nå det målet, säger Erik Lundman, divisionschef Svevia.

Jens Andreasson har lång erfarenhet från anläggningsbranschen och kom till Svevia 2015 som arbetschef i Göteborg.

– Mitt nya uppdrag känns oerhört inspirerande och det blir extra spännande att få leda verksamheten framåt i en fas där vi växer och där det händer så mycket på marknaden. Jag ser fram emot att tillsammans med mina medarbetare ta oss an nya utmaningar och vinna fler uppdrag, säger Jens Andreasson, Svevias tillträdande regionchef Sydväst, division Anläggning.

Erik Lundman, chef division Anläggning, Svevia, tfn 070-684 10 45

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?> </em></p>-->