Längre cykelbana i Sattajärvi

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2011 12:12 CEST

För att öka trafiksäkerheten för gång- och cykeltrafikanterna i Sattajärvi ska gång- och cykelbanan genom samhället förlängas med tre kilometer.

Det är Svevia som har fått i uppdrag av Trafikverket att förlänga gång- och cykelbanan i samhället Sattajärvi som ligger två mil söder om Pajala. Anbudet är värt 8,9 miljoner kronor.

– Små som stora jobb som ger bättre trafiksäkerhet är alltid motiverande att vara en del av. I Sattajärvi ska vi förlänga gång- och cykelbanan genom samhället med 1,5 kilometer norrut och 1,5 kilometer söderut, säger Lars Eriksson, platschef Svevia.

Arbetet kommer att påbörjas i början av juni och avslutas i september. Intill arbetar Svevia samtidigt med förbättringsåtgärder av väg 392 mellan Korpilombolo och Pajala.

– Närheten mellan våra två uppdrag gör att vi på ett smidigt sätt kan samordna resurser och materialtransporter, säger Lars Eriksson.

Svevias platschef: Lars Eriksson, tfn: 0920 – 23 62 43
Trafikverkets projektledare: Simon Lövgren, tfn: 0920-24 37 94

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 8,1 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se