Lars Reitan blir ny vd för Svevia AS

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2013 08:00 CEST

Lars Reitan blir ny vd för Svevia AS. Han tillträder den 1 september.

Lars Reitan kommer närmast från en tjänst som vd för entreprenadföretaget Moldjord AS. Han har tidigare arbetat som konsult inom projektstyrning mot Vegvesendet och som ekonomichef på Mesta.

– Det ska bli spännande att ta sig an Svevia AS som är ett så nyetablerat företag på marknaden, säger Lars Reitan, tillträdande vd.

Svevia etablerade sig i Norge 2011 och sköter idag två av Vegvesendets driftområden, Mosjøen och Nordmøre. Vid årets driftupphandling lämnade Svevia de lägsta anbuden för driftområdena Røros och Gauldal – Oppdal och tar över de kontrakten den 1 september 2013.

– Jag kommer börja med att jobba för att ge Svevias två nya driftområden en bra start. Jag vill arbeta för säkra och framkomliga vägar i Norge genom att kombinera det bästa av den svenska och den norska kunskapen om vägunderhåll. Ambitionen är också att fortsätta utveckla Svevia AS till en långsiktig och stabil aktör på den norska marknaden.

– Jag ser fram emot att samarbeta med Lars Reitan som med sin branscherfarenhet och sitt nätverk har mycket kunskap från den norska marknaden, säger Olle Öberg, divisionschef Drift, Svevia AB.

För mer information kontakta:
Lars Reitan, Svevia, tfn +479 348 00 58

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se