Lennart Eriksson ny avdelningschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2017 08:00 CET

Lennart Eriksson ny avdelningschef i Svevia

Lennart Eriksson har utsetts till chef för avdelning Tillverkning inom division Beläggning i Svevia. Han tillträdde den 1 februari, 2017.

– Jag är mycket stolt över att Lennart Eriksson tar steget till rollen som avdelningschef för Tillverkning. Han har arbetat länge på Svevia och har som divisionens inköpschef stora kunskaper om vår affär, säger Anders Gustafsson, divisionschef Beläggning.

Lennart Eriksson kom till Svevia 2009 från bilindustrin och började sin karriär som inköpschef division Beläggning, en roll han fortsätter i parallellt med sin nya tjänst. 2013 fick han även ansvaret för divisionens kvalité, miljö- och arbetsmiljöfrågor, en roll han nu lämnar vidare i och med sin nya tjänst.

– Jag är väldigt glad att få ansvara för Svevias asfalt- och emulsionstillverkning. Under mina 8 år på Svevia har jag lärt känna och träffat de flesta av mina nya medarbetare och vet vilken yrkesstolthet och kunskap som finns. Jag ska verka för att Tillverkning fortsatt ska vara en trivsam och lönsam avdelning där vi tillsammans med våra kunder utvecklar våra affärer till att bli de bästa på marknaden, säger Lennart Eriksson.

Anders Gustafsson, divisionschef Beläggning, Svevia. Tfn: 08-404 10 80.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.