Mattias Broström ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 11:40 CEST

Mattias Broström blir ny arbetschef för arbetschefsområde Luleå, division Drift. Han tillträder den 1 september.

Det här är en rekrytering som vi gjort i Svevias egna led. Jag ser fram emot att få samarbeta med Mattias. Han är väl förtrogen med Svevia och har ett väl upparbetat kontaktnät på marknaden i Norrbotten vilket är en fördel i ett arbetschefsområde som har en stor geografisk yta, säger Olle Öberg, divisionschef Drift.

Arbetschefsområde Luleå omfattar de tio nordligaste av Trafikverkets driftområden, varav Svevia sköter om fyra av dem. Mattias Broström tillträder den 1 september.

– Det händer mycket på infrastrukturmarknaden i Norrbotten och jag vill att Svevia ska vara med och ta plats på den marknaden. Jag har haft olika roller både som chef i  entreprenadbranschen och på beställarsidan, hela tiden i Norrbotten, så jag har sett marknaden från flera perspektiv och hoppas att med min kunskap kunna utveckla vår affär i norra Sverige, säger Mattias Broström, tillträdande arbetschef i Luleå.

För mer information kontakta:
Olle Öberg, divisionschef Drift, Svevia, tfn 090-17 26 93

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se