Mer utbyggt VA-nät på Ingarö

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2017 15:21 CET

Utbyggnaden av VA-nätet på Ingarö i Värmdö kommun utanför Stockholm fortsätter.

Värmdö kommun har gett Svevia entreprenaden för utbygganden på etappen som omfattar Entreprenadvägen.

– Vi utför samma typ av entreprenad i ett pågående projekt på Brunnsvägen, så för vår arbetsetablering blir det här en naturlig fortsättning. Båda projekten kommer att avslutas efter sommaren, säger Carolina Detterfelt, Svevia

Uppdraget är värt cirka 11 miljoner kronor och omfattar schaktarbete, läggning av ledningar och återställning. Arbetet omfattar även anläggning av en dagvattendamm.

– Från början var det här ett sommarstugeområde, men har med åren med utbyggt vägnät och bättre möjligheter att pendla blivit ett område med permanent boende. Med utbyggnad av vatten och avlopp kommer säkert fler att välja att bosätta sig här året om.

Arbetet kan komma att tillfälligt påverka framkomligheten för boende på området.

– Jag vill därför uppmana Värmdöborna att visa våra medarbetare och arbetsmaskiner stor hänsyn och respekterar våra avstängningar.

Kontaktperson: Carolina Detterfelt, arbetschef, Svevia; 08 - 404 10 13

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.