Mikael Gunnarsson ny avdelningschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2017 08:00 CET

Mikael Gunnarsson ny avdelningschef i Svevia

Mikael Gunnarsson har utsetts till chef för avdelning Utläggning inom division Beläggning i Svevia. Han tillträdde sin nya tjänst den 1 februari, 2017.

– Det är väldigt roligt att Mikael Gunnarsson åter väljer att arbeta med beläggning. Han har en gedigen bakgrund och hög kompetens från vår verksamhet inom beläggningsområdet. Jag är övertygad om att Mikael kommer att utveckla avdelningen på ett fortsatt bra sätt, säger Anders Gustafsson, divisionschef Beläggning.

Mikael Gunnarsson kom till Svevia 2012 från NCC Beläggning och har sedan dess haft rollen som regionchef för division Anläggning, region Mitt.

– Uppdraget som chef för avdelning Utläggning känns oerhört inspirerande. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med mina medarbetare anta divisionens mål och utmaningar för den fortsatta utvecklingen av vår verksamhet både på befintliga och nya marknader, säger Mikael Gunnarsson.

Anders Gustafsson, divisionschef Beläggning, Svevia. Tfn: 08-404 10 80.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.