Ninos Lahdo ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2017 10:09 CET

Ninos Lahdo ny arbetschef i Svevia

Ninos Lahdo har utsetts till ny arbetschef i division Drift, region Mitt i Svevia. Han tillträdde sin nya tjänst den 8 februari, 2017.

– Ninos kommer, med sin erfarenhet inom drift och underhåll, att vara en tillgång i vår fortsatta utveckling av områdena inom Region Mitt, säger Peter Rydell, regionchef Region Mitt, division Drift.

Ninos kommer från en platschefsroll på Peab Drift & Underhåll och tillträdde rollen som arbetschef på Stockholm Söder den 8 februari.

– Jag ser fram emot min nya tjänst på Svevia samt att få lära känna alla nya kollegor. Det kommer att bli en spännande utmaning, säger Ninos Lahdo.

Peter Rydell, regionchef Region Mitt, division Drift, Svevia. Tfn: 036-312135

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.