Norrtälje kommun – driftuppdrag värt 25 mkr

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 09:03 CEST

Från och med den 1 oktober tar Svevia över ansvaret för driften av Norrtäljes gatu- och parkanläggningar och hamn samt vinterväghållningen i kommunen. Uppdraget är värt cirka 25 miljoner kronor och löper under ett års tid.

Svevia förlorade uppdraget 2008 efter en konkurrensutsatt offentlig upphandling.
- Vi skötte driften i kommunen i sju år och blev verkligen besvikna när vi förlorade uppdraget. Vi kan den här kommunen utan och innan och kommer att ha en kort startsträcka säger Margareta Lund, platschef på Svevia.

- Vi ser fram emot ett år av gott samarbete med Svevia och kommer att genomföra en ny upphandling av gatu- och parkdriften under den tiden, säger Tommie Eriksson, biträdande kommundirektör i Norrtälje kommun.

Margareta Lund, platschef, Svevia AB, telefon 070-667 59 51
Tommie Eriksson, biträdande kommundirektör Norrtälje kommun, telefon 0176-712 59

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 7,9 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se