Ny arbetschef och projektledare inom Svevias asfalttillverkning

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2019 07:30 CEST

Mats Gunnarsson, ny arbetschef för Svevias asfalttillverkning.

Svevia har rekryterat Mats Gunnarsson som ny arbetschef för bolagets asfalttillverkning. Detta efter att han under det senaste halvåret varit projektledare för etableringen av Svevias nya asfaltverk i skånska Hurva. Dessförinnan var han verksam inom Skanska Industrial Solutions.

Svevias Lennart Eriksson, avdelningschef Tillverkning asfalt, är glad att Mats vill ta nästa steg inom företaget .

– Det känns väldigt roligt att han vill haka på den tillväxtresa som beläggningsdivisionen just nu är inne i.

Mats Gunnarssons efterträdare blir Trotte Dahlström som från och med den 1 juli, 2019 ska fungera som projektledare för framtida verksetableringar och större ombyggnader. Även han har en bakgrund från Skanska Industrial Solutions.

För frågor, kontakta:

Lennart Eriksson, avdelningschef Tillverkning asfalt, Svevia, tfn: 070-261 06 51

På bild: Mats Gunnarsson, ny arbetschef för Svevias asfalttillverkning.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2100 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och Norge och vi omsätter 8,3 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.