Per Fahlman ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2016 15:22 CEST

Per Fahlman ny arbetschef i Svevia. Foto: Patrick Trägårdh

Per Fahlman har utsetts till arbetschef för det nya arbetschefsområdet Drift Västerbotten. Han tillträdde den 1 september, 2016.

– Jag är glad över att Per Fahlman tar klivet upp till arbetschef med ansvar för arbetschefsområde Drift Västerbotten. Med den breda kompetens och långa erfarenhet från entreprenadbranschen som Per har, vet jag att han kommer att göra ett bra jobb med att vidareutveckla och hitta nya marknader för arbetschefsområde Västerbotten, säger Mikael Gerklev, regionchef Nord, division Drift.

Per Fahlman kom till Svevia från Peab 2007 och började sin karriär som platschef. Därefter har hanarbetat både inom företagets anläggnings- och driftverksamhet.

– Svevia har en stark ställning i Västerbotten som den ledande driftentreprenören. Det ska vi fortsätta vara både vid kusten och i inlandet. Det känns utmanande att ta steget upp till arbetschef och jag ser fram emot att, tillsammans med mina medarbetare förvalta, utveckla och vinna nya uppdrag för verksamheten, inte minst på kommunsidan, säger Per Fahlman, ny arbetschef Drift Västerbotten, Svevia.

För mer information

Kontaktperson: Mikael Gerklev, regionchef Nord, division Drift. Tfn: 090-17 26 56

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?> </em></p>-->