Per Höglund ny anläggningschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2017 15:11 CEST

Per Höglund har utsetts till ny chef för division Anläggning i Svevia. Han tillträder sin nya tjänst den 28 februari 2018.

Per Höglund har lång erfarenhet från anläggningsbranschen med bland annat flera ledande befattningar inom NCC.

–Det är väldigt roligt att Per Höglund väljer att komma till Svevia. Med sin gedigna kompetens och branscherfarenhet, inte minst inom anläggning, kommer han att vara en stor tillgång, både som chef för division Anläggning och som medlem i Svevias koncernledning, säger Anders Gustafsson, vd och koncernchef, Svevia.

Per Höglund kommer närmast från NCC och en position som chef Stora Projekt.

– Jag ser fram emot, att med min erfarenhet från väg- och anläggningsbranschen, tillsammans med alla medarbetare, utveckla Svevia till ett av Sveriges främsta anläggningsföretag, säger Per Höglund, tillträdande divisionschef Anläggning, Svevia.

Anders Gustafsson, vd och koncernchef, Svevia, +46 8 404 10 00

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.