Pressinbjudan: Från pommes till asfalt på asfaltverket i Hurva

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2019 10:31 CEST

På onsdag ska Svevias nya asfaltverk i Hurva invigas. Foto: Lars Dareberg

Välkommen på en exklusiv rundvandring på vårt nya asfaltverk i Hurva – en toppmodern anläggning där vi värmer asfalten med bioolja och återvunna produkter från bland annat pommes frites-tillverkning.

Du får också veta allt om det nya asfaltverket i Hurva. Som att det är rustat med den senaste tekniken och kan tillverka 150 olika sorters asfaltrecept, där variationer i stenmaterial, stenstorlek och bindemedel ger en slutprodukt med just de egenskaper som kunden efterfrågar.

Nu värmer vi på asfalten med fossilfritt bränsle och hoppas att du vill vara med och klippa bandet och äta pommes frites med oss.

Vad: Invigning av Svevias asfaltverk i Hurva

När: 21 augusti klockan 10.00-14.00

Var: Hurva, avfart 25 på E22

Hållpunkter
10.00 – 14.00 Guidad rundvandring i asfaltverket. På plats finns även flera av Svevias andra verksamheter representerade.
12.00 Invigning och bandklippning med Anders Gustafsson, vd och koncernchef Svevia.

Hoppas vi ses och varmt välkommen!

Lennart Eriksson, Svevia, tfn; 070-261 06 51

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2100 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och Norge och vi omsätter 8,3 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.