Pressvisning: Nu kan stockholmarna cykla säkert hela vintern

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 12:33 CEST

38 procent av sommarcyklisterna vill cykla även på vintern, men avstår på grund av dåligt väglag*. Nu finns en ny metod för att göra cykelvägarna i Stockholm säkra också när det snöar.

Vi visar hur det går till praktiskt och berättar om metoden som klarar att hålla huvudcykelvägar snö- och isfria vintertid.

Plats: Unionsvägen 2 i Järfälla

Tid: Tisdag den 9 oktober kl 13-14

Meddela gärna i förväg om du har möjlighet att komma till irene.skogvold@svevia.se eller telefon 070-616 42 02.

För ytterligare information kontakta: Nils Balstedt, entreprenadingenjör, mobil 070-321 41 48.

Varmt välkomna!

*Doktorsavhandling ”Vinterväghållning av cykelvägar” av Anna Bergström

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se