Stefan Viberg ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 12:25 CEST

Stefan Viberg har utsetts till ny arbetschef för Svevias verksamhet inom asfaltstillverkning. Han tillträdde sin nya tjänst den 2 maj 2016.

– Det är mycket glädjande att Stefan Viberg vill axla rollen som arbetschef. Stefan
kommer, med sin erfarenhet och kompetens, att vara en tillgång i tillverkningen samt
vårt marknadsarbete framåt, säger Anders Gustafsson, chef division Beläggning,
Svevia.

Stefan Viberg har arbetat i Svevia sedan november 2013 som platschef inom
asfaltstillverkning och har lång erfarenhet från anläggnings- och beläggningsbranschen,
bland annat inom Peab.

– Det känns väldigt spännande att nu ta mig an rollen som Arbetschef. Jag ser fram emot att med min långa bakgrund inom branschen och mina tidigare erfarenheter fortsätta utveckla arbetet tillsammans med mina medarbetare, säger Stefan Viberg.

För mer information:

Anders Gustafsson, chef division Beläggning, Svevia; 070-210 97 15

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?> </em></p>-->