Stefhan Markström ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 12:36 CET

Stefhan Markström blir ny arbetschef för Svevias arbetschefsområde Drift Stockholm Norr. Stefhan kommer från tjänsten som verksamhetschef vid Riksbyggen och tillträder sin nya position som arbetschef den 1 februari.

- Jag är glad och stolt över att Stefhan väljer Svevia. Med sitt affärsmässiga driv, kundorienterade arbetssätt och tydliga ledarskap har han utmärkta förutsättningar att ta ansvaret för den komplexa marknad som Stockholm utgör, säger Olle Öberg, divisionschef, Svevia.

- Svevia har lyckats väl i ambitionen att vinna nya marknadsandelar i såväl Storstockholm som innerstan, Stefhan kommer till ett företag som gör skillnad - utan oss stannar Stockholm, säger Olle Öberg.

- Svevia står för moderna värdegrunder vilket jag delar. Jag hoppas  bidra med såväl nytt marknadsperspektiv som mitt fokus på rationella rutiner, effektivitet samt ett modernt och tryggt ledarskap. Det tillsammans med den erfarenhet och kompetens som Svevia har gör mig mycket entusiastisk, motiverad och stärkt i min nya roll. Med den plattformen tror jag att vi har rätt förutsättningar för att möta framtidens behov och utmaningar, säger Stefhan Markström.

För mer information kontakta:
Olle Öberg, divisionschef Drift, Svevia, tfn 070-647 65 58

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se