Svevia dubbelt nominerad till Publishingpriset

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2019 11:37 CEST

Svevia är dubbelt nominerad till Publishingpriset 2019

Två av Svevias kanaler är nominerade till Publishingpriset 2019. I Perspektiv nomineras för första gången och tidningen Vi på väg är nominerad för fjärde(!) året i rad.

Publishingpriset är en årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker – på svenska eller engelska. I år har Svevia inte mindre är två kanaler nominerade i tävlingen. Det handlar dels om omvärldskanalen I Perspektiv som är nominerad inom kategorin Sveriges bästa Webbtidning/webbtidskrift samt Vi på väg som återigen nominerats till Sveriges bästa personaltidning.

– Det är extra roligt att vår omvärldskanal I Perspektiv är nominerad för första gången och så klart stort att vår personaltidning nomineras för fjärde året i rad, säger Charlotte Sandström, chef för Kommunikation och varumärke på Svevia. En nominering i Publishingpriset är en kvalitetsutmärkelse som visar att en produktion håller högsta klass jag är därför glad och stolt över att vår satsning på I Perspektiv premieras.

På bara några år har I Perspektiv som bevakar byggbranschen i allmänhet och vägar och infrastruktur i synnerhet etablerat sig som en populär nyhetskanal.

– Vi följer branschen, uppdragsgivarna och allt som driver utvecklingen framåt. I Perspektiv fyller en viktig roll med att lyfta och synliggöra frågor, ­miljöer, tekniker, arbetsplatser och människorna i branschen.

Vår personaltidning Vi på väg är fortsatt en viktig pusselbit i kommunikationsarbetet. Den är en väldigt uppskattad tidning som skapar stolthet, delaktighet och vi-känsla bland Svevias medarbetare.

– Jag vill att varje nummer av Vi på väg ska spegla det som är Svevias verkliga själ, uppdragen och kollegorna som arbetar ute i uppdragen. Byggbranschen är så spännande, det finns en aldrig sinande källa av intressanta saker att berätta säger Annika Enström, redaktör för både Vi på väg och I Perspektiv.

Sedan år 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Publishingpriset är fristående från kommunikationsbranschens organisationer. Årets vinnare offentliggörs den 5 november.

Charlotte Sandström, chef för Kommunikation och varumärke, Svevia, tfn; 08 – 404 10 95

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2100 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och Norge och vi omsätter 8,3 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.