Svevia flaggar för prinsessbröllop

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 10:47 CEST

Inför prinsessbröllopet den 8 juni pågår nu intensiva förberedelser. Svevia ansvarar, på Stockholms stads uppdrag, för flaggningen.
– Vi kommer att hissa 60 flaggor för att göra Stockholm bröllopsfint, säger Mikael Würtz, platschef och flaggeneral, Svevia.

Planeringsarbetet inför flaggningen påbörjades redan för två veckor sedan och nu är det skarpt läge. Sex medarbetare ingår i tre flagglag som på en timme hinner hissa alla 60 flaggor.

25 stycken särskilda utrymningstavlor med information om när gatorna ska vara utrymda och fria från fordon inför bröllopskortegen sätts upp. De specialtillverkas hos Svevia i Jakobsberg.

Väl på plats tar det cirka 15 minuter att få upp en tavla, samtidigt tas skyltar för exempelvis ”Lastzon” och ”Bussparkering” ner runt Slottet.

– Flaggorna ska upp på rätt plats, vid rätt tid och på rätt sätt, det är viktigt att allt hanteras med bravur och det är med stolthet vi gör Stockholm vackert med flaggor inför prinsessbröllopet, säger Mikael Würtz.

För mer information kontakta:
Mikael Würtz, platschef, Svevia, tfn 072-521 44 08

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se