Svevia flaggar för Stockholms stad

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2013 08:02 CEST

Svevia vinner förnyat förtroende av Stockholms stad att sköta skyltar, räcken och gatujour under två år med möjlighet till två års option.

- Det är verkligen ett speciellt och ansvarsfyllt uppdrag eftersom vi får vara med i kulisserna till några av Sveriges största evenemang, som prinsessbröllop, statsbesök, idrottshändelser och konserter, säger Mikael Würtz, platschef, Svevia.

Ansvaret gäller framförallt att sköta utrymningar under evenemang i staden, flaggning vid särskilda tillfällen och service av skyltar och räcken.

Uppdraget börjar den 1 april 2014 och är värt cirka 20 miljoner om året.

Platschef Mikael Würtz, tfn 072-521 44 08.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se