Svevia fortsätter sköta om vägarna i Lit

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2016 11:05 CET

Svevia har vunnit Trafikverkets upphandling av vinter och sommarunderhåll på vägarna inom driftområde Lit.

Uppdraget sträcker sig över fyra år, med möjlighet till förlängning ytterligare två år och omfattar halkbekämpning, snöröjning och vägunderhåll på de statliga vägarna inom driftområdena.

Området omfattar totalt 1120 km, varav 444 km är grusvägar. Svevia sköter även det angränsande driftområdet i Krokom. Uppdraget är värt 29 miljoner kronor per år.

– Vi tycker att det här är ett strategiskt viktigt område som ger oss bra möjlighet att ta del av den övriga marknaden inom geografin. Vi är glada över få förtroendet att fortsätta göra vägarna säkra och framkomliga i Lit, säger Leif Jönsson, platschef, Svevia.

Kontraktet börjar gälla den 1 september i år.

Leif Jönsson, Svevia, tfn: 063 – 19 48 12

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?></em></p>-->