Svevia ger julgåva till Barncancerfonden

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 13:38 CET

I år har Svevia valt att skänka en del av vinsten till Barncancerfonden istället för att ge anställda och kunder julgåvor.

– Det känns bra att, nu som bolag, kunna utnyttja möjligheten att skänka pengar till några som har det svårt och behöver stöd. Barnen är vår framtid och varje år insjuknar cirka 300 barn i cancer. Därför kändes det som ett självklart och behjärtansvärt val att satsa på framtiden och skänka Svevias ”julpengar” till Barncancerfonden, säger Per-Olof Wedin, VD, Svevia.

– Vi har mottagit en gåva om 300 000 kronor från Svevia och för den summan kan vi utveckla nya behandlingar för att hjälpa fler barn besegra cancer. De gåvor vi får från företag, organisationer och privatpersoner betyder allt för Barncancerfonden, vi får inga statliga bidrag för vår verksamhet, säger Olle Björk, generalsekreterare, Barncancerfonden.

Charlotte Sandström, informationschef, Svevia, 08-404 10 95,
charlotte.sandstrom@svevia.se
Olle Björk, generalsekreterare, Barncancerfonden, 08-584 209 10, olle.bjork@barncancerfonden.se

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 500 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 7,2 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se