Svevia gör väg 40 säkrare och snabbare

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2012 07:05 CET

Svevia har fått i uppdrag Trafikverket att bygga om väg 40 mellan Vimmerby och Toverum till mötesfri landsväg. Det kommer att ske genom att den befintliga vägen breddas och mitträcken sätts upp.

– Det är enormt roligt att få det här uppdraget eftersom det kommer att förbättra säkerheten och framkomligheten på väg 40 ordentligt, säger Mikael Gunnarsson, arbetschef, Svevia.

Kontraktet är värt 70 miljoner kronor och startar som tidigast vid årskiftet 2012/2013.

Entreprenaden omfattar också VA och trummarbeten, gång- och cykelvägar samt sidovägar, en samåkningsparkering, hållplatser, beläggnings- och belysningsarbeten.

För mer information, kontakta Mikael Gunnarsson, arbetschef, tfn 070-212 87 19

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se