Svevia håller Bromma rent

Pressmeddelande  •  2012-04-04 08:01 CEST

Svevia har fått ytterligare ett uppdrag av Stockholms stad att utföra barmarksrenhållning och vinterväghållning. Den här gången i stadsdelsområdet Bromma.

Kontraktet är värt 20 miljoner kronor om året och gäller i två år med möjlighet till förlängningar i ytterligare 3+2 år. Under vintern ska Svevia ansvara för sedvanlig drift och underhåll av vägar och gator, vilket innebär snöröjning och halkbekämpning. Uppdraget omfattar också att sköta barmarksrenhållningen i området så som exempelvis gatusopning.

Brommaplan, som ingår i stadsdelsområdet, är den största knutpunkten i Västerort, med bland annat bussterminal, tunnelbana och torg. Det ställer stora krav på att det är rent och prydligt så att det skapas trivsel i området.

– Det är ett ansvarsfullt uppdrag som påverkar många människor i deras dagliga liv, det är också ett uppdrag som passar Svevia väl eftersom det här är kärnverksamhet för oss, säger Per Åkesson, arbetschef, Svevia.

För ytterligare information kontakta Per Åkesson, arbetschef, Svevia, 070-558 82 82.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom