Svevia lägger ner tidningen På Väg

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 08:33 CET

Svevia lägger från årsskiftet ner väg- och infrastrukturtidningen På Väg, nyhetskanalen pavag.nu och det digitala nyhetsbrevet som utkommit varannan vecka via epost.

- På Väg har gjort ett stort jobb för Svevia och infrastrukturbranschen genom att driva våra frågeställningar. Nu har Svevia andra behov som vi prioriterar då vi är inne i ett intensivt förändringsarbete för att skapa ett topptrimmat och konkurrenskraftigt bolag med fokus på operationell effektivitet, säger Charlotte Sandström, kommunikationschef, Svevia.

- Vi satsar på internkommunikation, med målet att göra våra 2 000 medarbetare till ambassadörer för Svevia, bland annat genom en ny personaltidning som ska bidra till att skapa stolthet och ökad kunskap om Svevias breda verksamhet.

- Ett annat prioriterat område är kommunikation i samband med rekrytering. Här ska vi bland annat vässa vår närvaro i de sociala medierna, där våra potentiella medarbetare finns, säger Charlotte Sandström.

För mer information kontakta:
Charlotte Sandström, kommunikationschef, Svevia, tfn 070-577 37 18

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se