Svevia lanserar hållbarhetsutmaning

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2016 10:45 CET

Är du student, nyfiken på ingenjörsyrket och sitter inne på en klimatsmart lösning? I Svevias hållbarhetsutmaning kan du vinna 5000 kronor och få testa på att jobba som ingenjör.

Varje dag är över 2 600 fordon och maskiner i gång i Svevias olika projekt. Fordon och maskiner tillsammans med asfaltverk står för en stor del av bolagets klimatpåverkan. För att minska klimatpåverkan lanserar nu Svevia en tävling där studenter erbjuds möjlighet att ge förslag på nya klimatsmarta lösningar.

Tävlingen pågår till och med 1 april 2016.Vinnaren utses av en jury som bedömer förslagen utifrån kriterierna effekt, nytänkande och hållbarhet. Priset består av 5000 kr och ett studiebesök vid Svevias huvudkontor i Solna.

Viktoria Berg, tfn 070-534 70 34

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?></em></p>