Svevia markerar vägar i Kalmar och Jönköping

Pressmeddelande   •   Feb 29, 2016 13:58 CET

Svevia har vunnit uppdraget att sköta vägmarkeringar i Jönköping och Kalmar Län.

Uppdraget omfattar underhåll av befintliga vägmarkeringar och målning av ny vägmarkering på nyasfalterade vägar.

– Vi har nu kontrakt i fem stora län som löper på minst fyra år framåt. Det ger en väldigt stabil grund att bygga verksamheten på framöver, säger Magnus Fredriksson, arbetschef, Svevia.

Svevia har även kontrakt på vägmarkeringar i Västernorrland, Jämtland och Dalarna.

Kontraktet sträcker sig över fyra år med möjlighet till förlängning på ytterligare två år. Anbudet för de båda kontrakten är värda cirka 23 miljoner kronor per år.

Magnus Fredriksson, Svevia, tfn: 013 – 24 46 44

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?></em></p>-->