Svevia nomineras till 100-wattaren

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 07:54 CET

Det blir tredje gången gillt för Svevia, som återigen nomineras till 100-wattaren.
År 2009 vann Svevia i kategorin Producentreklam efter lanseringen av det nya bolaget. Förra året var Svevias kommunkampanj nominerad till 100-wattaren.

– Det är jätteroligt att vi trots en begränsad budget blivit nominerade. Konkurrensen är stenhård, det är starka, väletablerade varumärken som deltar i tävlingen. Att nomineras tillsammans med dem visar att vi har ett starkt, tydligt och modernt kommunikationskoncept som håller för att bygga varumärket Svevia långsiktigt, säger Charlotte Sandström, chef Kommunikation och varumärke, Svevia.

100-wattaren belönar reklam som fungerar, det vill säga reklam som har gett bevisad effekt genom hög kreativitet. I årets tävling är 35 kampanjer nominerade och Svevia är, tillsammans med reklambyrån Ehrenstråhle BBDO, med för tredje året i rad, nu i kategorin ”Långsiktigt varumärkesbyggande”.

Tävlingen, som arrangeras för 22:a gången, genomförs av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Vinnarna utses på Münchenbryggeriet i Stockholm den 1 december.

Sex jurygrupper om vardera tio personer, från annonsörsidan, reklambyråer, mediebyråer samt undersökningsföretag, bedömer och utser vinnarna för de olika kategorierna.

Charlotte Sandström, chef Kommunikation och varumärke, Svevia tfn 070-577 37 18

Nominerade företag i kategorin ”Långsiktigt varumärkesbyggande”:

Svevia, ATG, Boxer, Friskis & Svettis, Försvarsmakten, ICA, Kia Motors, Leaf Sverige, Max, Medborgarskolan, NetOnNet, Norrmejerier, Procter & Gamble, Returpack, Rädda Barnen, SAB Miller Brande Europa, Spendrups Bryggeri, Stadium, Upplands Motor, Volkswagen, Västerbottenost Norrmejerier och Woc.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 8,1 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se