Svevia sköter gatorna i Vallentuna

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 08:00 CET

Det är Svevia som kommer att ploga, sanda, salta och underhålla vägarna i Vallentuna kommun

Svevia får förnyat förtroende av Vallentuna Kommun att ansvara för gatuunderhåll- och vinterväghållning från maj 2013.

Kontraktet är värt 8 miljoner kronor om året och gäller i tre år med möjlighet till förlängningar i ytterligare 2 år. Under vintern ska Svevia ansvara för sedvanlig drift och underhåll av vägar och gator, vilket innebär snöröjning och halkbekämpning. I kontraktet ingår även underhåll och vissa ombyggnader av gator.

– Det är ett ansvarsfullt uppdrag, och det är oerhört roligt att gå in i en tredje kontraktsperiod på raken tillsammans med Vallentuna Kommun, säger Per Åkesson, arbetschef, Svevia.

För mer information, kontakta Per Åkesson, arbetschef, tfn 070-558 82 82

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se