Svevia sköter vägarna i Fagersta

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 13:10 CEST

Det är Svevia som kommer att sanda, salta och ploga de statliga vägarna i driftområde Fagersta. Det handlar om sammanlagt 870 kilometer väg.

Svevia har vunnit Trafikverkets upphandling av vinter- och sommarunderhåll i driftområde Fagersta. Området omfattar de norra delarna av Västmanland.

Kontraktet är värt 141 miljoner kronor och sträcker sig över fyra år med möjlighet till ett eller två års förlängning.

– Vi är naturligtvis mycket glada över att få fortsatt förtroende att sköta driftområde Fagerstas vägar, det är för övrigt den tredje kontraktsperioden vi vinner. Vi kommer att göra vårt bästa för att fortsätta göra vägarna säkra och framkomliga för trafikanterna, säger Carina Elliott, arbetschef, Svevia.

Kontraktet gäller från och med den 1 september 2013.

Carina Elliott, arbetschef Svevia, tfn 070-256 47 55.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 400 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,1 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från väst till öst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se