Svevia sköter vägarna i Nordmøre, Norge

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 11:07 CEST

Den första september startar Svevia AS uppdrag för att sköta drift och underhåll av vägarna inom Nordmøre driftområde.

Det är Svevia AS andra driftuppdrag för Norska Vegvesende.

– Efter ett lyckat första år i Mosjøn ser vi verkligen fram emot att också få sköta underhållet av vägarna här i Nordmøre, säger Mathias Rönnholm, Vd för Svevia AS.

Uppdraget omfattar totalt 237 kilometer och sträcker sig över 3 år.

– Vår satsning på den norska marknaden fortsätter enligt planerna. När vi nu har etablerat oss inom vår kärnverksamhet inom två geografier i Norge, har vi möjlighet att börja åta oss andra uppdrag som vi tycker är affärsmässigt intressanta.

I Sverige har Svevia uppdrag att sköta 52 av Trafikverkets 113 vägdriftområden, vilket gör Svevia till marknadsledande på drift och underhåll av vägar och infrastruktur.

För mer information kontakta:
Mathias Rönnholm, vd Svevia AS, +46 (0)70- 654 12 83

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se