Svevia sköter vintervägarna i Falköping

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 07:58 CET

Det är Svevia som kommer att ploga, sanda, salta och underhålla de statliga vägarna i driftområde Falköping. Det handlar om sammanlagt 912 km statliga vägar inom Falköpings och Varas kommuner.

Kontraktet med Trafikverket omfattar vinterväghållning samt barmarksunderhåll och gäller i tre år med möjlighet till tre års förlängning. Svevia har tidigare skött driftområdet under tre år och nu har Trafikverket beslutat att ge fortsatt förtroende fram till 2015. Avtalet är värt 74 miljoner kronor på tre år.

– Vi är mycket glada över förtroendet och vi ska fortsätta göra vårt bästa för att trafikanterna i området ska ha fortsatt bra och säkra vägar, säger Björn Johnsson, arbetschef Svevia.

För ytterligare information kontakta arbetschef Björn Johnsson, tfn 070-269 54 00

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 8,1 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se