Svevia sköter vintervägarna i Uddevalla

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 07:52 CET

Det är Svevia som kommer att ploga, sanda, salta och underhålla de statliga vägarna i driftområde Uddevalla. Det handlar om sammanlagt 956 km statliga vägar inom Uddevallas, Munkedals och Orusts kommuner.

Kontraktet med Trafikverket omfattar vinterväghållning samt barmarksunderhåll och gäller i tre år med möjlighet till tre års förlängning. Svevia har tidigare skött driftområdet under tre år och nu har Trafikverket beslutat att ge fortsatt förtroende fram till 2015. Avtalet är värt 95 miljoner kronor på tre år.

– Uddevalla är ett mycket viktig område för oss med den intressanta expansion som pågår inom Trestadsregionen. Vi ser fram emot att fortsätta ansvara för drift och underhåll av områdets vägar, säger Björn Johnsson, arbetschef Svevia.

För ytterligare information kontakta arbetschef Björn Johnsson, tfn 070-269 54 00

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 8,1 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se