Svevia söker 21 högskoleingenjörer

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 15:00 CET

Nu öppnar ansökan till Svevias traineeprogram för nyexaminerade högskoleingenjörer. Ett unikt traineeprogram skräddarsytt för att säkra kompetensbehovet av ledare i byggbranschen.

Svevias traineeprogram som kallas för Svevia High T pågår under tolv månader. Teori blandas med praktik och omfattar utbildning ibland annat ledarskap, affärsmässighet och effektivitet. Direkt efter avslutat program blir den rekryterade högskoleingenjören erbjuden en befattning som produktionsingenjör eller arbetsledare. Karriärsvägarna i Svevia är många och på sikt är målet att de ska fortsätta sin karriärsresa inom Svevia genom att gå in i en chefsbefattning eller annan nyckelroll inom företaget.

Genom traineeprogrammet vill Svevia attrahera talangfulla högskoleingenjörer som vill utveckla Sveriges vägar och infrastruktur. Svevia har under flera år även drivit ett populärt traineeprogram för civilingenjörer. Sista ansökan till Svevia Hight T är den 1 april. Programstart sker i augusti 2016.

Viktoria Berg, Programansvarig ”Svevia High T”, tfn; 070 – 534 70 34

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?></em></p>-->