Svevia växer inom utläggning i Mälardalen

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2019 11:19 CEST

Svevia division Beläggning utökar sin närvaro i Mälardalen och startar en ny beläggningsgrupp (Utläggning Öst) med Västerås som bas.

– Det är en strategisk satsning för att möta tillväxten i regionen och svara upp mot marknadens behov av kvalificerade tjänster inom asfalt och beläggning, säger Mikael Gunnarsson, Avdelningschef Utläggning, Svevia.

Genom etableringen tillför bolaget ny utläggningskapacitet runt Mälaren utöver redan befintliga verksamheter i Örebro och Stockholm. Dessutom stärks leveranskedjan av asfalt från Svevias egna verk i Läggesta, utanför Mariefred och från Arlanda – två anläggningar med fossilfri tillverkning.

Arbetschef för etableringen i Västerås är Stefan Atlija och ny platschef är Tomas Olsson. Båda kommer närmast från befattningar inom Skanska Industrial Solutions.

I och med denna satsning ser Mikael Gunnarsson fram emot att bygga ett ännu starkare helhetserbjudande i Mälardalen. Och det med en organisation som kan leverera allt från ballast och asfalt till den fysiska utläggningen.

Mikael Gunnarsson, Avdelningschef Utläggning, Svevia på tfn 070-212 87 19.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2100 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och Norge och vi omsätter 8,3 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.