Svevia varslar 160 medarbetare

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 08:57 CEST

Svevia har den 12 oktober lagt ett varsel till Arbetsförmedlingen om uppsägning av 160 medarbetare i hela landet, främst inom anläggningsdivisionen.

– Det är naturligtvis tråkigt att behöva varsla medarbetare om uppsägning, det handlar främst om uppdrag som slutförts och där vi inte har något annat arbete att erbjuda i dagsläget, säger Charlotte Sandström, kommunikationschef, Svevia.

Charlotte Sandström, kommunikationschef Svevia, 070-577 37 18.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se