Svevia vinner ABB-uppdrag för 51 miljoner

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2012 07:03 CET

Svevia har fått i uppdrag av ABB AB Real Estate att utföra terrassering av tomt samt ledningsarbeten för utbyggnad av ABB:s industriområde i Karlskrona.

Kontraktet är värt 51 miljoner och startar i början av december.

– Det är spännande att få ABB AB Real Estate som kund, det innebär att vi får en större kundmix, säger Mikael Gunnarsson, arbetschef, Svevia.

För mer information, kontakta Mikael Gunnarsson, arbetschef, tfn 070-212 87 19

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se