Tegelbacken repareras för 85 miljoner kronor

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2006 10:32 CET

Trafikplats Tegelbacken i centrala Stockholm kommer att repareras under tre år till en summa av närmare 85 miljoner kronor. Det är Vägverket Produktion som fått uppdraget av Stockholm Stad.

– På grund av det centrala läget är trafiken den kritiska faktorn i det här uppdraget. Och för att minimera trafikstörningarna kommer huvuddelen av arbetena att utföras under sommaren, när skolorna slutat, säger Marcus Nilsson, arbetschef, Vägverket Produktion.

Arbetena omfattar betong- och markarbeten på trafikplats Tegelbacken, som består av tio broar eller ramper, vilka också ska omisoleras. Den första etappen startar i mitten på juni 2007 och pågår i 80 dagar för att återupptas de två kommande somrarna, 2008 och 2009, med två etapper, också de om 80 dagar vardera.

Marcus Nilsson, arbetschef, Vägverket Produktion, 070-592 98 15.

Vägverket Produktion är ett entreprenadföretag som utför och utvecklar byggande och drift av vägar och övrig infrastruktur åt kunder i Sverige. Vägverket Produktion har 2 500 medarbetare med stark lokal närvaro i hela landet. Årsomsättningen är 6,5 miljarder kronor. Huvudkontoret finns i Borlänge.